A A A

Uczę się szybko i znam swoją wartość

Warsztaty z efektywnej nauki i wzmacniania pewności siebie

Program warsztatów:

Czas trwania – 20.08.2019 - 29.08.2019 – wtorki, środy, czwartki

Miejsce: Poradnia Top ul. Raszyńska 8/10, Warszawa, sala nr 3 na parterze

Przeznaczenie: młodzież 14-16 lat

Forma zajęć: warsztaty będą składać się z 6 spotkań, trwających trzy godziny, jedno spotkanie będzie podzielone na dwie 1,5 godzinne części (łącznie 18 godzin),

Liczebność grupy: 12 osób

Prowadzące: mgr Justyna Marzec – psycholog, psychoterapeuta, mgr Alicja Pałac-Nożewska – psycholog

Zgłoszenia: po numerem telefonu u prowadzących tel. 22 822 36 01, 22 822 06 11, 22 822 60 47, wew. 115 i 109 lub przez sekretariat tel. 22 822 77 17

Zadania programu:

Program ma charakter psychoedukacyjny i psychokorekcyjny. Składa się z dwóch części:

  1. jedna koncentruje się na pracy z młodzieżą, podczas której szczególny nacisk położony jest na kształtowanie praktycznych umiejętności efektywnego uczenia się. Program ma również za zadanie wywołanie pozytywnych zmian w motywacji i nastawieniu do nauki,

  2. druga część skupia się na poszerzeniu wiedzy i umiejętności wpływających na zwiększenie pewności siebie oraz wzmocnieniu poczucia własnej wartości. W zrozumieniu tematu pomogą także spotkania dotyczące wyrażania emocji i skutecznej komunikacji.

Cele główne:

  1. zdobycie praktycznych sporządzania notatek oraz zapamiętywania informacji,

  2. rozwój wiedzy i umiejętności w zakresie rozumienia i wyrażania emocji,

  3. zwiększenie świadomości wpływu na własne funkcjonowanie i możliwość zmiany w zakresie pewności siebie i poczucia własnej wartości.

Tematy i działania podjęte w ramach realizacji programu:

  • Warsztaty integracyjne służące lepszemu poznaniu uczestników oraz wytworzeniu przyjaznej atmosfery sprzyjającej uczeniu się.

  • Nauka notowania interaktywnego – „Mind Mapping” - warsztaty teoretyczne oraz praktyczne wykorzystanie map myśli.

  • Poznanie podstawowych technik zapamiętywania (warsztaty teoretyczne oraz wykorzystanie praktyczne).

    •  Łańcuchowa Metoda Skojarzeń (ŁMS)

    •  Zakładkowa Metoda Zapamiętywania (ZMZ):

  • Poznanie ćwiczeń sprzyjających nauce w tym ćwiczeń relaksacyjnych.

  • Emocje i sposoby ich wyrażania

  • Żyrafa i szakal - czyim językiem mówisz? Komunikat ja

  • Poczucie wartości a pewność siebie

    •  Autodiagnoza

    •  „Sposoby” osłabiania wiary w siebie

    •  Trening wzmacniania wiary w siebie

Formy pracy:

podająca w postaci wykładu i czytanego tekstu, eksponująca, praca samodzielna - burza mózgów, metody praktyczne - ćwiczenia na konkretnych przykładach oraz wykonywanie konkretnych zadań, praca własna na podstawie proponowanych ćwiczeń, praca w parach, dyskusja w grupie, odgrywanie scenek – na podstawie omawianych trudności zgłaszanych przez młodzież

Prowadzący zastrzegają sobie możliwość zmiany programu oraz dostosowania do dynamiki i potrzeb grupy. umiejętności szybkiego