Grupa terapeutyczna dla młodzieży (15-17 lat)
Dla kogo:
Dla młodzieży w wieku 15-17 lat, mającej:
- trudności w radzeniu sobie z emocjami
- obniżony nastrój, smutek, zaniżone poczucie własnej wartości, lęk, osamotnienie
- trudności z komunikacją i relacjami w grupie rówieśniczej
- problemy w szkole (np. trudności w relacjach z nauczycielem, brak motywacji do nauki)
- problemy w środowisku rodzinnym (np. trudności w komunikacji z rodzicami, rozwód rodziców)
Cel:
- uzyskanie wglądu i nazwanie problemów
- zmiana sposobu myślenia o sobie
- budowanie relacji interpersonalnych
- wsparcie ze strony grupy terapeutycznej
Grupa terapeutyczna polega na wymianie myśli, uczuć, pracy nad komunikacją, ćwiczeniu umiejętności interpersonalnych. Praca w grupie stwarza możliwość poznania siebie, dostrzeżenia podobieństw z innymi uczestnikami, zmniejszenia poczucia osamotnienia i niezrozumienia.
Ta forma pracy zakłada długoterminowość – obecność w zajęciach każdego uczestnika ma wpływ na pracę całej grupy, dlatego tak ważne jest wywiązanie się z deklaracji uczestnictwa, planowanie pozostałych swoich zajęć w innych terminach niż termin spotkań grupy oraz informowanie o nieobecności w przypadku choroby. W przypadku dwóch nieobecności bez informacji uznajemy, że uczestnik zrezygnował z dalszego udziału w grupie i zwalnia miejsce.
Grupa może mieć charakter półotwarty - można dołączyć do niej w trakcie jej trwania, w sytuacji gdy któryś z uczestników kończy pracę i jeśli grupa wyrazi zgodę.
Czas trwania: poniedziałki, godz. 16-18
Miejsce: Poradnia Top ul. Raszyńska 8/10, Warszawa, sala nr 3 na parterze
Przeznaczenie: rodzice i młodzież (z terenu Warszawy)
Forma zajęć: grupa półotwarta Liczebność grupy: do 10 osób
Prowadzące: mgr Justyna Marzec – psycholog, psychoterapeuta, Aneta Szaron-Bednarska – psycholog, psychoterapeuta
Zgłoszenia: telefonicznie u prowadzących: Tel. 22 822 36 01, 22 822 06 11, 22 822 60 47 wewn.115 lub przez sekretariat 22 822 77 17
Rozpoczęcie zajęć poprzedza konsultacja rodzica i uczestnika z osobami prowadzącymi w celu zapoznania się z potrzebami dziecka, jego trudnościami i oczekiwaniami oraz ustalenia najlepszej formy pomocy dziecku.
Prowadzący zastrzegają sobie możliwość zmiany programu, formy pracy (ze względu na sytuacje epidemiologiczną) oraz dostosowania do dynamiki i potrzeb grupy.
Rok szkoly 2022/2023