ZESPÓŁ TERAPII TRUDNOŚCI SZKOLNYCH DZIECI I MŁODZIEŻY;
Pomoc dla dzieci i młodzieży z trudnościami w uczeniu się, w tym - ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu oraz w uczeniu się matematyki, ze szczególnym uwzględnieniem uczniów z wadami słuchu i zaburzeniami mowy.
Pomagamy uczniom, których problemy objawiają się:
- wolnym tempem czytania, błędami w czytaniu: myleniem liter podobnych graficznie, opuszczaniem liter, wyrazów lub całych wierszy, trudnościami w zrozumieniu czytanej treści, niechęcią do czytania zwłaszcza głośnego;
- trudnościami z opanowaniem poprawnej pisowni m.in. myleniem liter podobnych słuchowo lub/i graficznie, opuszczaniem, dodawaniem, przestawianiem liter, zniekształcaniem zapisu całych wyrazów, błędami ortograficznymi i interpunkcyjnymi;
- brzydkim i nieczytelnym pismem;
- trudnościami w liczeniu, rozwiązywaniu zadań z treścią, zastosowaniu wiedzy matematycznej w praktyce. wolnym tempem czytania, błędami w czytaniu: myleniem liter podobnych graficznie, opuszczaniem liter, wyrazów lub całych wierszy, trudnościami w zrozumieniu czytanej treści, niechęcią do czytania zwłaszcza głośnego;
Oferujemy profesjonalną diagnozę:
Grażyna Cerańska
Beata Maria Stojanowska
- psychologiczno- pedagogiczną - w przypadku niepowodzeń w nauce matematyki
Agnieszka Mazurek-Krencik
Joanna Tokarska
Prowadzimy terapię dzieci i młodzieży z dysleksją rozwojową:
- indywidualną (zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, zajęcia psychoedukacyjne) dla uczniów szkół podstawowych, gimnazjów, liceów, techników
- grupową - dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
Grażyna Cerańska
Beata Maria Stojanowska
Prowadzimy również terapię dzieci z trudnościami w nauce matematyki:
Agnieszka Mazurek-Krencik
Joanna Tokarska
Współpracujemy z rodzicami, którzy pragną pomóc swojemu dziecku (wskazówki do pracy w domu, literatura, pomoce) oraz z nauczycielami i pedagogami. Na życzenie rodziców lub opiekunów wydajemy opinie w powyższych sprawach dla potrzeb instytucji oświatowych i komisji egzaminacyjnych.
Wspomaganie rozwoju dzieci w wieku 4 - 10 lat z problemami w rozwoju wzroku, słuchu lub mowy, opóźnionym rozwojem psychoruchowym oraz trudnościami w uczeniu się.
Integracja sensoryczna.
Proponujemy nową metodę terapii: Integrację Sensoryczną SI - metodę uczenia poprzez zmysły. Jest to amerykańska metoda terapeutyczna znana w Polsce od 1993 roku. Jakie objawy mogą świadczyć o występowaniu zaburzeń w zakresie Integracji Sensorycznej? Zastanów się i odpowiedz sobie na następujące pytania.
Czy Twoje dziecko:
- unika zabaw na zjeżdżalniach, huśtawkach, drabinkach, karuzeli,
- cierpi na chorobę lokomocyjną,
- nie lubi gier i zabaw sportowych, ma kłopoty ze złapaniem piłki,
- jest ogólnie rzecz ujmując "niezgrabne" ruchowo; często myli strony: prawo-lewo,
- ma opóźniony rozwój mowy, obniżoną percepcję słuchową i wzrokową, z trudem zapamiętuje,
- jest nadwrażliwe na pewne dźwięki,
- ma trudności w nauce czytania i pisania; pisze litery i cyfry lustrzanym pismem,
- jest nadpobudliwe psychoruchowo,
- ma trudności z koncentracją uwagi,
- negatywnie reaguje na bodźce dotykowe; nie lubi mycia włosów, czesania, obcinania paznokci; unika pewnych tkanin; nie lubi chodzić boso; podczas mycia zębów pojawia się odruch wymiotny?
Jeżeli odpowiedzieli Państwo twierdząco przynajmniej na kilka z powyższych pytań - jest to wskazanie do zdiagnozowania poziomu rozwoju procesów integracji sensorycznej dziecka. Terapeuta SI z naszej Poradni na podstawie klinicznej obserwacji i specjalistycznych testów postawi diagnozę i opracuje indywidualny program terapii. Podczas specjalnie dobranych zabaw ruchowych dziecko w sposób naturalny będzie wyrównywało deficyty w zakresie funkcjonowania poszczególnych systemów zmysłowych. Postęp najpierw ujawni się w sferze sprawności fizycznej dziecka, następnie w jego funkcjonowaniu emocjonalnym; poprawie ulegną funkcje wzrokowe, słuchowe i mowa czynna.
Twoje dziecko zacznie osiągać sukcesy w nauce!
Zapraszają dyplomowani terapeuci SI:
Anna Czeranowska
Monika Piechota
Agnieszka Scisłowska
Konsultacje i badania są bezpłatne.